Kundeservice

Nova Nordic A/S
Skalhuse 32
DK-9240 Nibe
CVR: 29 51 15 43
Tlf.: 70 27 87 80
Email: ordre@novanordic.dk

Handelsbetingelser
Det er vigtigt for os, at du får en god oplevelse, når du handler hos os. Derfor er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du er i tvivl om noget eller søger yderligere information.


Priser
Alle priser på novanordic.dk er ekskl. 25% moms. Pris inkl. moms kan du se i efterfølgende parentes. Selve momsbeløbet og det totale beløb vil du kunne se i din varekurv. Ved ordrer over kr. 595,00 ex. moms leveres varerne fragtfrit. Bemærk: Vi har ingen minimumsordrestørrelse eller ekspeditionsgebyr.
Der tages forbehold for udsolgte varer, tastefejl og prisændringer.


Sikkerhed
Betaling med kreditkort på www.novanordic.dk foregår via. en sikker (krypteret) forbindelse.
Der bruges en krypteret 128 bit SSL-forbindelse, som sikrer, at alle kreditkortoplysninger, der indtastes, ikke er tilgængelig for andre end brugeren og betalingsgateway'en.


Betalingsbetingelser


Offentlige skoler og institutioner mm.
30 dage netto med mindre andet er aftalt i samhandelsaftale. Vi fremsender elektronisk faktura til alle offentlige institutioner, jf. lov om elektronisk fakturering (EAN).


Indkøb under en kommuneaftale
Inden du kan handle hos Nova Nordic A/S, skal du oprette dig som bruger. Du vil dermed få tilgang til rette prisliste i henhold til eventuel samhandelsaftale.


Elektronisk fakturering (EAN). Jf. lov om elektronisk fakturering fremsender vi elektronisk faktura til alle offentlige institutioner. Du udfylder dit EAN nummer i forbindelse med dine brugeroplysninger, eller når du opretter dig som kunde.


Private skoler og institutioner mm.
14 dage netto med mindre andet er aftalt i samhandelsaftale. Vi fremsender faktura via e-mail. Betaling kan alternativt foregå med:



  • Dankort

  • VISA-Dankort

  • VISA

  • VISA-Electron

  • Mastercard

  • Mobilepay

  • Maestro

  • JCB

  • UnionPay

  • Discover

  • Diners Club International


Erhvervskunder
Når du betaler med kreditkort, opkræves beløbet først, når din ordre afsendes.
Følgende kreditkort kan benyttes til betaling:



  • Dankort

  • VISA-Dankort

  • VISA

  • VISA-Electron

  • Mastercard

  • Mobilepay

  • Maestro

  • JCB

  • UnionPay

  • Discover

  • Diners Club International


Privatkunder
Når du betaler med kreditkort, opkræves beløbet først, når din ordre afsendes.
Følgende kreditkort kan benyttes til betaling:



  • Dankort

  • VISA-Dankort

  • VISA

  • VISA-Electron

  • Mastercard

  • Mobilepay

  • Maestro

  • JCB

  • UnionPay

  • Discover

  • Diners Club International


Kontakt vores kundeservice, hvis du ønsker at betale via bankoverførsel.

Leveringsbetingelser
Leveringen sker med forskellige transportfirmaer såsom GLS, Transportgruppen m.fl. En ordre kan godt blive splittet op og leveret med forskellige transportfirmaer.

Leveringstid
Din ordre leveres normalt 1 til 3 arbejdsdage efter bestilling. Du er meget velkommen til at kontakte os pr. telefon 70 27 87 80,  såfremt din ordre haster. Husk at notere på din bestilling, hvis du skal bruge din ordre til en bestemt dato.
Forhør om status på dine varer eller ordrer. Udebliver dine varer, er du altid velkommen til at kontakte os og forhøre om status på dine ordrer.

Fragtfri levering
Alle ordrer over 595 kr. ekskl. moms sendes fragtfrit. Ordre under 595 kr. ekskl. moms pålægges et fragtgebyr på 59 kr. ekskl. moms.

Reklamation
Venligst kontakt os omgående ved transportskade på telefon 70 27 87 80.
Ved andre reklamationer beder vi dig kontakte salgsafdelingen indenfor 3 dage efter modtagelse af varerne.
Du er forpligtet til straks og senest dagen efter levering at foretage kontrol af varen samt at undersøge denne for eventuelle mangler. Er en vare eller en vares emballage beskadiget ved ankomst, skal du STRAKS reklamere til os på tlf. 70 27 87 80, hvorefter vi vil afhjælpe fejlen så hurtigt som muligt. Reklameres der ikke rettidigt, bortfalder retten til at gøre mangler gældende.
Hvis der ikke er tid til at få varerne kontrolleret imens fragtmand er tilstede, så Noter på fragtbrev / fragtkvitteringen, at varerne modtages med forbehold for transportskade. På denne måde vil det være muligt at få beskadigede varer godtgjort af transportfirmaet, alternativt hvis der intet noteres på fragtbrev er det ikke muligt at få godtgørelse herfor.

Returret
Du har 14 dages retur- / fortrydelsesret. Reklamationsretten er gældende i to år og reklamation skal ske indenfor rimelig tid efter fejlen er konstateret.
Varerne bedes returneret i ubrudt original emballage og eventuelt beskyttende emballage.

Send venligst ikke varer retur uden foregående aftale. I de fleste tilfælde skal varerne ikke returneres direkte til Nova Nordic A/S men til et centrallager, så det vil være forbundet med yderligere fragtomkostninger for dig som kunde, hvis Nova Nordic A/S efterfølgende skal videresende dine returvarer til centrallageret.


Oplysning om klagemulighed
Har vi leveret en vare eller service, som ikke har levet op til dine forventningerne, har du mulighed for at klage til et nyt fælles europæisk klagesystem kaldet ”ODR”
Klik på dette link for at indsende din klage til ODR (Online Dispute Resolution) på http://ec.europa.eu/consumers/odr/